Berbuka puasa di Padang MPK Masjid Negeri

One of the uniqueness iftar scene  at padang MPK, Kuantan.

masjid negeriYou may not find this kind of lesehan in other place. It is only in Kuantan.

Kebetulan pulak hari cuti nuzul quran, pegi pun dah lewat dan tak berhajat pun nak buka puasa kat padang tu. cuma nak tgk suasana.

Sebelah padang ni ada bazar, dan sebelah depan nya ada masjid. Beli makan di bazar, buka di padang. atau tak beli pun tak pe, buka di masjid saja.

Hari cuti macam ni, mmg penuh org. Nak parking pun susah. 500m kena jalan, parking kat Public Mutual sana. Sampai-sampai je, ngam2 dah buka. buka dalam kereta je, jalan kaki ke masjid, dan sempat snap gambar2 ni. Tengku Mahkota punya isteri pun penah berbuka di padang ni.

iftar masjid neger